Conversie-optimalisatie (ook bekend als Conversion Rate Optimization, of CRO) is het proces van het verbeteren van je website en marketingstrategieën om het percentage bezoekers te verhogen dat een gewenste actie onderneemt. Deze acties, oftewel conversies, kunnen variëren van het invullen van een contactformulier, het doen van een aankoop, het inschrijven voor een nieuwsbrief, tot het downloaden van een whitepaper.
4.9/5
Met de juiste conversie bepaling stippelen wij de juiste wegen uit samen met jou om het maximale rendement uit te halen. Het is belangrijk dat wij transparant zijn en dat je weet waar jouw geld naar toe gaat. Je kunt 24/7 alle statistieken inzien. Met deze statistieken zie je ook wat de campagnes je opleveren en waar we de nodige aandacht aan moeten besteden. Daarom is conversie bepaling ook bepalend voor de strategie in de toekomst.
Juiste conversie zorgt voor inzicht in rendement
Resultaten met de juiste conversie
Website acties: Aankopen, aanmeldingen en andere acties die klanten op je website voltooien.
Telefoongesprekken: Telefoongesprekken met klanten die rechtstreeks vanuit je advertenties bellen, die bellen naar een telefoonnummer op je website en die klikken op een telefoonnummer op je mobiele website.
App-installaties en in-app-acties: Installaties van je mobiele Android- of iOS-apps en aankopen of andere activiteit binnen deze apps.
Importacties: Activiteit van klanten die online begint, maar offline wordt voltooid, bijvoorbeeld wanneer een klant op een advertentie klikt en een online contactformulier verzendt en later op je kantoor een contract ondertekent.
Lokale acties: Acties die worden geteld wanneer mensen interactie hebben met een advertentie die specifiek is voor een fysieke locatie of winkel.
Concurrentievoordeel: Bedrijven die CRO toepassen, kunnen hun concurrenten overtreffen door hun websites beter te laten presteren en bezoekers beter te converteren. Dit kan leiden tot een grotere marktaandeel en sterkere merkaanwezigheid.
Data-gedreven Beslissingen: CRO vereist het gebruik van data en analytics om te begrijpen hoe gebruikers interacteren met je website. Dit leidt tot beter geïnformeerde beslissingen en strategieën gebaseerd op feiten in plaats van aannames.
Juiste conversie zorgt voor inzicht in rendement
Verhoogde ROI (Return on Investment): CRO helpt je meer rendement te halen uit de bezoekers die je al hebt. Door je conversiepercentage te verbeteren, krijg je meer waarde uit hetzelfde aantal bezoekers, wat leidt tot een hogere ROI voor je marketinginspanningen.
Lagere Kosten per Klant: Door meer bezoekers te converteren tot klanten, dalen je acquisitiekosten per klant. Dit betekent dat je minder hoeft uit te geven aan marketing om hetzelfde aantal klanten te werven.
Verbeterde Gebruikerservaring: CRO draait niet alleen om het verbeteren van de statistieken; het gaat ook om het verbeteren van de gebruikerservaring op je website. Een betere gebruikerservaring leidt vaak tot hogere conversieratio’s, meer klanttevredenheid en betere merkloyaliteit.
Resultaten met de juiste conversie
We voegen een tag voor het bijhouden van conversies of codefragment toe aan je website of de code van je mobiele app. Wanneer klanten op Google Zoeken of geselecteerde sites van het Google Display Netwerk op je advertentie klikken, wordt er een tijdelijke cookie op hun computer of mobiele apparaat geplaatst. Op het moment dat ze actie voltooien, herkent ons systeem de cookie (via het codefragment dat wij hebben toegevoegd) en leggen we een conversie vast.
Bij sommige conversietypen is er geen tag nodig. Wanneer we bijvoorbeeld telefoongesprekken via oproepextensies of alleen bellen-advertenties bijhouden, gebruiken we een Google-doorschakelnummer om bij te houden wanneer de oproep via een van je advertenties binnenkwam. We kunnen hiermee ook andere informatie bijhouden, zoals de duur, de begintijd en de eindtijd van het telefoongesprek en het kengetal van de beller. Voor app-downloads en in-app aankopen via Google Play en voor lokale acties is evenmin een trackingcode nodig, aangezien deze automatisch worden vastgelegd als conversies.
Conversie-optimalisatie omvat verschillende onderdelen en technieken om de prestaties van je website te verbeteren. Hieronder staan de belangrijkste onderdelen waar wij mee aan de gang gaan:
Samen online groeien?
Advies over jouw digitale marketing van onze experts
Meteen jouw conversie optimalisatie uitbesteden?
Wij optimaliseren jouw wesbite met aanzienlijke verbeteringen in de website om jouw conversies en klik frequentie te verhogen. Jij hebt een visie. Wij hebben een team om het voor elkaar te krijgen.